Tekenen met photoshop
Dat is wat we gaan doen in deze tutorial, eerst zoeken we een mooi plaatje waarvan we een tekening willen hebben, zelf neem ik deze:
Is ie niet liefff
Stap 1:
Dit plaatje gaan we openen in photoshop (logisch toch?

)
Stap 2:
Omdat ik van deze foto het mooier vind als er een stukje af is geknipt (de rand) gaan we de croptool selecteren en gaan we het plaatje naar de grootte maken van onze wens

Als de geselecteerde grootte je aanstaat moet je op enter drukken zodat hij de randjes er 'afsnijd'
Stap 3:
Aangezien het de bedoeling is dat we het plaatje zelf gaan inkleuren gaan we hem 'desaturaten' ofterwijl zwartwit maken. Dit kan via: 'Image --> Adjustments --> Desaturate', maar het kan ook sneller door gewoon op 'ctrl+shift+u' te drukken.
Stap 4:
Nu moeten we onze 'layer' met de foto 'duplicaten' (kopieren), ook dit kan op een snelle en langzame manier

De sneller manier is gewoon op ctrl+j te drukken, en de langzame manier is om op de 'layer panel' de laag aan te klikken met de rechtermuisknop en dan op 'duplicate' te drukken. Dan krijg je een popupje en kan je een naam verzinnen voor je nieuwe layer. Ik heb hem gewoon de standaard naam gegeven.
Stap 5:
Nu gaan we de nieuwe laag 'inverten' (een negatief maken), ja je raad het al. Dit kan op een snelle en langzame manier

De snelle manier is door de laag de selecteren en en op 'ctrl en i' te drukken. De langzamere manier is via: 'Image --> Adjustments --> Invert'
Nu hebben we dus 2 lagen, de 'originele (in zwartwit), en het 'negatief'.
De 'negatief' laag stellen we in op 'Color Dodge' dit kan op het layer panel, de geselecteerde layer aanklikken en dan op het menuutje linksboven te klikken, en daar 'Color Dodge' aan te klikken.
Stap 6:
Waarschijnlijk lijkt het nu alsof je hele foto weg is (alles is wit op misschien een paar puntjes na.) Maar schijn bedriegt...
Als je de 'negatief' laag geselecteerd hebt gaan we het filte 'gausian blur' gebruiken. Dit kan via: 'filters --> Blur --> Gausian Blur'.
Dan krijg je een 'popupje' waar je de radius in kunt stellen. Je moet zelf maar even spelen wat voor jou de beste instelling is. Bij mij is 5 het beste.
Stap 7:
Nu is het plaatje nog zwartwit, en dat willen we natuurlijk niet, dus nu gaan we hem inkleuren. Eerst moet je een nieuwe laag aanmaken. Dit kan op de 'layer panel' Klik op de volgende knop.
Nu zetten we deze laag op 'color'.
Stap 8:
Nu gaan we eindelijk beginnen aan het echte kleuren.

Pak de 'brush tool', en selecteer een kleurtje.
En begin maar met kleuren, je hoeft niet 'overdrefen' binnen de lijntjes te kleuren, want het witte gedeelte wordt niet ingekleurd..
---
Hier een 'Work in Progress' van mij:
----
En hier mijn eindresultaat:
Have phun!