Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Functie direct laden
Auteur Bericht
michielh Offline
Member

Reputatie: 0
Bericht: #1
Functie direct laden
Hi,

Ik heb een banner gemaakt waarin ik 4 foto's na elkaar wil afwisselen. Daarvoor heb ik een functie geschreven die in een schakel om de 10 seconden van foto wisselt. Ik heb de volgende code geschreven, en geplaatst op de main stage (scene1):

Code:
var RandomPic:Number;
RandomPic = Math.floor(Math.random()*3)+1;

loadPicture = function() {
    mcFlash.gotoAndPlay("start");
    switch(RandomPic)
    {
        case 1:
            mc_imgloader.loadMovie("bannerimgs/" + RandomPic.toString() + ".jpg");
            RandomPic = 2;
            break;
        case 2:
            RandomPic = 3;
            break;
        case 3:
            RandomPic = 4;
            break;
        case 4:
            RandomPic = 1;
            break;
    }
}

loadPicture();

sI = setInterval(loadPicture,10000);

Ik denk dat de enerlaatste regel, loadPicture(); niet goed wordt aangeroepen. Na 10 seconden gaat het namelijk wél goed. Het probleem is nu alleen dat de bezoeker 10 seconden lang een wit scherm ziet, en daarna pas de image.

Hoe zorg ik ervoor dat de loadPicture direct wordt aangeroepen?

bedankt!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-11-2008 om 03:18:22 door michielh.)
22-11-2008 03:17:29
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
michielh Offline
Member

Bericht: #2
RE: Functie direct laden
Altijd zo vreemd dat ik uren zoek, en het antwoord 5 minuten vind nadat ik hier heb gepost :)

Ik gebruik nu:

Code:
this.onLoad=function(){
    loadPicture();
}

Waar ik nog wel een vraag over heb;
Ik merk dat het swfbestandje erg veel aan het laden is. Het lijkt alsof de afbeeldingen telkens opnieuw geladen wordt, zonder ze ergens op te slaan, wat erg zonde is van het dataverkeer. Is er een mogelijkheid om de afbeeldingen in de cache te plaatsen? Zoals het er nu uitziet wordt er om de 10 seconden een afbeelding gedownload, en dat kost me al gauw zo'n 500kb aan dataverkeer per gebruiker per minuut!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-11-2008 om 03:50:22 door michielh.)
22-11-2008 03:22:20
Jasper Offline
Ep2 Admin

Reputatie: 223
Bericht: #3
Geen flash gebruiken? :)

Om de zeven minuten denkt de vrouw dat de man alleen maar aan seks denkt.
22-11-2008 10:42:35
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
michielh Offline
Member

Bericht: #4
mmm, ik denk dat ik de afbeeldingen dan maar ga inbakken
22-11-2008 11:26:08
WernerL Offline
Mr.Babelog :)

Reputatie: 88
Bericht: #5
Kun je niet beter eerst alle 4 de afbeeldingen inladen, aan een MC hangen en vervolgens om de 10 seconden 1 van de 4 MC's weergeven ? Dan worden alle 4 de afbeeldingen direct geladen als je de swf start.

[Afbeelding: christinauserbar.jpg]
Laatste blog: Let's get Flash on this bitch!
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-11-2008 om 14:27:43 door WernerL.)
22-11-2008 14:27:27
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
michielh Offline
Member

Bericht: #6
Die preloader is wel een goed idee, maar het probleem wat ik er eigenlijk bij heb is; slaat Flash de afbeeldingen wel op in de cache? Bij mij lijkt het alsof firefox de afbeelding weer opnieuw van de website haalt, ook al hoort hij de afbeelding na 4x laden (1.jpg t/m 4.jpg) in de cache te hebben. En ook als ik de netwerkkabel eruittrek, wordt de volgende afbeelding niet meer geladen.

Lijkt het maar alsof flash afbeeldingen telkens opnieuw binnenhaalt, of is het echt zo? het zou niet erg efficient zijn van flash. Als mijn bezoeker om de 10 seconden een afbeelding van 120 kb binnenhaalt is dat op den duur zonde van de bandbreedte.
23-11-2008 21:23:09
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Contact opnemen | Ep2 | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie