Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
laptop project evert
Auteur Bericht
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Reputatie: 18
Bericht: #1
laptop project evert
ik ga straks in Delft studeren en dan is een laptop nogal handig. Delft heeft zelf een laptop project en daar zitten best wel goede laptops tussen, maar die zijn mij te duur. Bovendien heb ik niet zulke specs nodig.

Ik wil een laptop die aan de volgende eisen voldoet:

goede accu, ik vind het echt belangrijk dat de accuduur lang is.
niet minder dan 2GB RAM
grote hdd, alsin 250GB of meer 160 GB is goed genoeg
bovenstaande eisen voor zo goedkoop mogelijk

De volgende specs zouden ook wel fijn zijn, maar zijn geen vereiste:
lichte laptop
Een scherm van 13.x" of 14.x"
processor C2D 2,0GHZ of meer
degelijke videokaart, hoeft niet écht goed te zijn, maar wel iets meer dan onboard.

Ik heb de volgende potentiele kandidaten, maar ben nog niet tevreden:
Toshiba Satellite U400-151
Asus X58LE-EP044C

Voor de rest kan ik niet zoveel vinden, graag wat hulp

[edit]typo ;)

God = (-1)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 14:54:29 door Evert.)
27-06-2009 19:12:35
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Anjo Offline
Ep2 Ad-

Reputatie: 60
Bericht: #2
RE: laptop project evert
Evert schreef:Bovendien heb ik niet zulke specs nodig.
Ben je daar inderdaad zeker van? Ik heb geen idee wat je gaat studeren en wat je nodig hebt, maar als je wat met 3D moet gaan renderen, is een goede laptop wel zo handig...
Daarnaast weet ik niet hoe het in Delft zit met garantie? In Eindhoven is dat in ieder geval goed geregeld en ook echt een pluspunt ten opzichte van aanschaffen van eigen laptop.
27-06-2009 19:24:58
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Tim Offline
Adplus

Reputatie: 109
Bericht: #3
Evert schreef:goede accu, ik vind het echt belangrijk dat de accuduur lang is.
Lang? 50cm?

Wat vind jij lang? Een normale laptop, out of the box, gaat doorgaans (en in 90% van de gevallen) 2-2.5 uur mee bij normaal gebruik. Dat is redelijk standaard dus. Als je een langere accuduur wilt zit je meestal vast aan een extra (grotere) accu, een macbook of een netbook.

Wat verwacht je? Iets concreter mag wel, waar ga je het voor gebruiken?

[Afbeelding: epicakd4.png]
When beautiful unreality holds out it's hand, it's better not to lose yourself in blind faith.
27-06-2009 20:18:27
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #4
@Anjo, op de site van TU Delft staat dat er voor mijn opleiding (elektrotechniek) geen zware hardware nodig is.

@Tim, ik ga de laptop voor gewoon werk gebruiken. Tekst verwerken, internetten, programmeren, dat soort dingen. Ik neem hem 's ochtends mee naar de TU en zal hem daar voor de rest van de dag gebruiken (bij elk college in Word aantekeningen typen en in de pauzes programmeren enzo), vandaar de lange accuduur, liefst meer dan 5 uur ofzo. Het scherm hoeft dus niet bijster groot te zijn en ook de videokaart niet. Ik vraag me nu zelfs af waarom ik dat in de startpost heb gezet. Ik ga videokaart weghalen... Anyways.. een laptop met een kleiner scherm (14"?) gaat al langer mee, met mindere specs ook (wel genoeg specs om windows met IE8 met volledige flashsites soepel te laten werken) dus het mag ook een grote netbook zijn. Het scherm moet echter niet kleiner worden dan 13", want de letters moeten niet te klein worden en de pixels ook niet te weinig, da's niet handig voor webdesign. Een macbook is sowieso te duur, het liefst heb ik een laptop van 700 euro of goedkoper.

God = (-1)
28-06-2009 01:45:19
Joris Offline
embedded-know-it-all

Reputatie: 17
Bericht: #5
Evert schreef:ij elk college in Word aantekeningen typen en in de pauzes programmeren enzo),
Denk dat je daar zeer snel van afstapt.

Typefouten voorbehouden.

[Afbeelding: eschersw6.png]
28-06-2009 10:00:53
Alle berichten van deze gebruiker zoeken Reageren op dit bericht
Anjo Offline
Ep2 Ad-

Bericht: #6
Evert schreef:@Anjo, op de site van TU Delft staat dat er voor mijn opleiding (elektrotechniek) geen zware hardware nodig is.
*Agree
Joris schreef:Denk dat je daar zeer snel van afstapt.
Ook mee eens. Lijkt me sowieso niet de makkelijkste manier en daarnaast zou ik ook niet verwachten dat je bij alle colleges laptop erbij mag hebben.

Goede accu is inderdaad erg handig, maar ik verwacht dat op de TU redelijk wat stopcontacten zullen zijn. In Eindhoven is dat in ieder geval wel zo. Meer dan 5 uur wordt waarschijnlijk best een prijzige zaak. Ik heb zelf een laptop van TU/e welke een accuduur heeft van een uur of drie. Ik heb er zelf in het afgelopen jaar altijd genoeg aan gehad.
28-06-2009 10:22:47
Tim Offline
Adplus

Bericht: #7
Anjo schreef:Ook mee eens. Lijkt me sowieso niet de makkelijkste manier en daarnaast zou ik ook niet verwachten dat je bij alle colleges laptop erbij mag hebben
3. In het begin heeft iedereen z'n laptop open tijdens college, wanneer blijkt dat het ook wel nuttig is om op te letten soms, had iedereen opeens pen en papier. Daarnaast worden er bij ons samenvattingen en powerpoints van college's online gezet, vaak worden ze zelfs gefilmd.

When beautiful unreality holds out it's hand, it's better not to lose yourself in blind faith.
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 10:34:41 door Tim.)
28-06-2009 10:33:49
Matthijn Offline
Schnabbel

Reputatie: 47
Bericht: #8
Ik zou wel groter gaan als 15.3" aangezien de meeste laptop schermen 15.4" zijn ;) Zou jammer zijn dat je om die tiende inch de helft van de laptops buitensluit. ;)

Ik zie dat je een accu van 5 uur of meer wilt, dan kom je (voor zo ver ik weet) op dit moment alleen bij de hoger geprijsde laptops uit (macbooks 1000€> ). 5 uur is vrij hoog voor een accutijd.

[Afbeelding: signature.php]
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 11:59:17 door Matthijn.)
28-06-2009 11:51:15
Tim Offline
Adplus

Bericht: #9
Alle macbooks hebben sinds deze maand een accu die 7 uur meegaat. Of zijn dat alleen de unibody's? Die zijn trouwens met studentenkorting volgens mij ook net onder de 1000 euro te krijgen.

28-06-2009 12:14:01
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #10
Matthijn schreef:Ik zou wel groter gaan als 15.3" aangezien de meeste laptop schermen 15.4" zijn ;) Zou jammer zijn dat je om die tiende inch de helft van de laptops buitensluit. ;)
ohja, foutje :P

Maaruh, ik dacht dat netbooks, aangezien die zeer weinig stroom verbruiken, ook wel een langere accuduur hebben. Niet allemaal natuurlijk, maar misschien een paar.

[edit] Ik ga toch maar voor de 13.x" of 14.x" notebooks, want dat is groot genoeg, 15.x" is niet nodig. Scheelt stroom en gewicht.

God = (-1)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 14:53:24 door Evert.)
28-06-2009 12:24:04
Tim Offline
Adplus

Bericht: #11
Evert schreef:Maaruh, ik dacht dat netbooks, aangezien die zeer weinig stroom verbruiken, ook wel een langere accuduur hebben. Niet allemaal natuurlijk, maar misschien een paar.
De meesten inderdaad wel, alleen heb je dan een wat kleiner scherm... Acer heeft een heel mooi netbookje, de Aspire One 751h. Heeft een supermooi LED backlit scherm van weliswaar 11.6", maar wel met een normale schermresolutie (1366x768) waardoor het probleem van kleine schermen en scrollbars en dergelijke eigenlijk opgelost is. Ding gaat tot 8 uur mee op de accu.

28-06-2009 15:09:54
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #12
Ik zat te denken aan deze laptop:

http://www.4launch.nl/shop/product/07654...tid-073757

De accu is geweldig, het scherm is niet te groot en niet te klein, en hij is hemels licht (in kg's ;)). Alleen heb ik geen idee hoe snel die processor is.

Het enige wat ik eis qua snelheid is dat die in IE6 volledige flashsites soepel kan draaien en dat ik 5 programma's of meer aan kan (2 browsers, notepad++, photoshop CS3, msn en wmp) hebben zonder dat dat problemen geeft. En ik wil af en toe ook nog wel een dvdtje kijken, maar dat kan volgens mij wel met elke chipset en processor toch?

In ieder geval, weten jullie of die processor dat bovenstaande aankan? Zoja, dan wordt het deze laptop, zonee, dan weet ik het nog niet.

God = (-1)
28-06-2009 16:11:30
Anjo Offline
Ep2 Ad-

Bericht: #13
Evert schreef:IE6
Gaat niet lukken;)
28-06-2009 16:38:11
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #14
Anjo schreef:
Evert schreef:IE6
Gaat niet lukken;)
En nu serieus? Dat moet die processor toch wel aankunnen? Waarschijnlijk zal ik nooit volledige flashsites bekijken in IE6, maar ik ga ff uit van worst-case-scenario.

God = (-1)
28-06-2009 16:50:51
Cuve Afwezig
Netlog Web Developer

Reputatie: 151
Bericht: #15
Flash heeft niets te maken met de browser.
Voor flash wordt een plugin gebruikt ...

28-06-2009 17:00:37
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #16
Cuve schreef:Flash heeft niets te maken met de browser.
Voor flash wordt een plugin gebruikt ...
Ok, gewoon volledige flashsites dan....

Maar laat ook maar, volgens tweakers kan die dat wel aan.

God = (-1)
28-06-2009 17:07:41
atimmer Offline
Kwaliteit = Apple + Google

Reputatie: 32
Bericht: #17
IE6?
Jij weet toch wel beter?

Of wist je niet dat vista met IE7 komt en windows 7 met IE 8?

[/:D]
Bloooooooging
28-06-2009 17:27:54
Tim Offline
Adplus

Bericht: #18
Tegenwoordig zit IE8 ook in de automatische updates van Vista, toch? En mooie laptop, Evert... Die heb ik inderdaad ook staan maar nog niet aan gedacht eerlijkgezegd:D Stevig apparaat, lekker licht alleen niet bijstersnel.

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-06-2009 om 18:52:54 door Tim.)
28-06-2009 18:52:36
Joris Offline
embedded-know-it-all

Bericht: #19
Een doorsneel laptop volstaat al. Hoest 5 tot 6 honderd eurii op en je hebt een degelijk dingetje.
Je moet je alleen afvragen wat soepel draaien is en of dat wel bestaat. En in het geval van Windows, wel vol te houden is na 6 maanden.

Typefouten voorbehouden.

29-06-2009 20:32:46
Matthijn Offline
Schnabbel

Bericht: #20
Volgens mij is die 9 uur wat die site aangeeft zwaar overrated, en is dat ongeveer 'wanneer hij aan staat, zonder wifi op het laagste scherm-helderheid-stand en vooral niets doen'. Maar ik zag dat Timmeh dezelfde had, dus die zou daar wat over kunnen zeggen.

29-06-2009 21:40:04
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #21
atimmer schreef:IE6?
Jij weet toch wel beter?

Of wist je niet dat vista met IE7 komt en windows 7 met IE 8?
Jawel, maar ik ondersteun nog wel ff IE6 zolang ik persoonlijk mensen ken die dat gebruiken.

@matthijn, dat weet ik ook wel, maar volgens de reviews is 5 a 6 uur wel te halen en dat is ook al veel hoger dan gemiddeld

God = (-1)
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-06-2009 om 21:54:31 door Evert.)
29-06-2009 21:53:48
Tim Offline
Adplus

Bericht: #22
Matthijn schreef:Maar ik zag dat Timmeh dezelfde had, dus die zou daar wat over kunnen zeggen.
In de winkel hebben wij hem staan;) Heb er wel even mee mogen spelen, hij is lekker zuinig hoor. 8 Uur zal het niet zijn maar aan de 5 kom je makkelijk. Ik gok dat 'ie met goed energiebeheer (en dus niet de standaard Acer installatie met alle bloatware die op de achtergrond je batterij opeet) een uurtje of 6-7 haalt. Onder Win7 waarschijnlijk nog iets meer, energiebeheer van Vista is nou niet geweldig.

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-06-2009 om 23:31:02 door Tim.)
29-06-2009 23:28:48
atimmer Offline
Kwaliteit = Apple + Google

Reputatie: 32
Bericht: #23
Evert schreef:Jawel, maar ik ondersteun nog wel ff IE6 zolang ik persoonlijk mensen ken die dat gebruiken.
Kun je altijd een virtuele draaien bv xp ofzo.

[/:D]
Bloooooooging
30-06-2009 05:32:19
Cuve Afwezig
Netlog Web Developer

Reputatie: 151
Bericht: #24
Evert schreef:zolang ik persoonlijk mensen ken die dat gebruiken.
Als je ze persoonlijk kent heb je 2 opties hé:
- Je vermoordt ze.
- Je overtuigt ze om te gaan upgraden.

STOP MET IE6 TE ONDERSTEUNEN GOD DAMMIT!

(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-06-2009 om 09:21:46 door Cuve.)
30-06-2009 09:20:45
dennus2009 Offline
Member

Reputatie: 4
Bericht: #25
Waarom ga je niet voor een Acer Timeline 5810T? Of 4810T?
Gaan 8+ uur mee op de accu, en ik heb er ervaring mee dat dat zo is :D

Link : http://www.yorcom.nl/winkel/artikel/LAPACTL4810T/
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-06-2009 om 17:20:14 door Jasper.)
30-06-2009 17:03:59
Matthijn Offline
Schnabbel

Bericht: #26
Cuve schreef:
Evert schreef:zolang ik persoonlijk mensen ken die dat gebruiken.
Als je ze persoonlijk kent heb je 2 opties hé:
- Je vermoordt ze.
- Je overtuigt ze om te gaan upgraden.

STOP MET IE6 TE ONDERSTEUNEN GOD DAMMIT!

Die site is ook niet serieus te nemen.

Hebben ze als 'argument' een google search:
Citaat:Internet explorer 6 problems

Aantal hits: 68.300.000

Ze zeggen, upgrade maar eens naar IE7... zoek je dus op hetzelfde, maar dan met een 7.
Aantal hits: 89.400.000

jepzz, ik zie de vooruitgang, er zijn imho veel betere sites die de IE6 gebruiker misschien wel daadwerkelijk overtuigen waarom over te stappen.

Een beetje offtopic, ik weetzz.

30-06-2009 17:50:54
Joris Offline
embedded-know-it-all

Bericht: #27
Matthijn schreef:Volgens mij is die 9 uur wat die site aangeeft zwaar overrated, en is dat ongeveer 'wanneer hij aan staat, zonder wifi op het laagste scherm-helderheid-stand en vooral niets doen'. Maar ik zag dat Timmeh dezelfde had, dus die zou daar wat over kunnen zeggen.

Die 9 uuur is testopstellingtijd. Net als het energieverbuik van autos ook in een ideale windtunnel is berekend ;)

Typefouten voorbehouden.

30-06-2009 19:04:09
stiezer Offline
Newbie
*

Reputatie: 0
Bericht: #28
Er is een nieuw model van Acer uit, dat ding gaat 9 uur meer met z'n accu.. Ben alleen even het model vergeten (A)
01-07-2009 18:50:10
Evert Offline
Wannabe Webdevver

Bericht: #29
stiezer schreef:Er is een nieuw model van Acer uit, dat ding gaat 9 uur meer met z'n accu.. Ben alleen even het model vergeten (A)
fijn. XD

Maar sowieso is dat nieuwere model waarschijnlijk weer een stuk duurder.

God = (-1)
01-07-2009 20:28:00
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie:

Contact opnemen | Ep2 | Naar boven | Naar inhoud | Archiefmodus | RSS-syndicatie