Waardering:
- 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Stoppel
een diedudabist

Reputatie: 5
|
itemizen
godver!! net een heel verhaal getyped kan ik weer opnieuw beginnen omdat ik op het verkeerde knopje heb geduwd.
Anyhoe.
Hallo medeproggers.
Voor mijn werk ben ik bezig met een soort van video opslag systeem.
Binnen dit systeem moet het mogelijk zijn om video's te itemizen, dus het opknippen van video's in kleinere fragmenten.
Tot mijn beschikking heb ik php, zend framework en een eigen beheerde linux server.
Ik zat eraan te denken om op zoek te gaan naar een software programma dat het itemize gedeelte voor mij doet en wat ik via een api met mijn php kan aanspreken.
Heeft een van jullie hier ervaring mee of misschien iets over gelezen? Dat zou me namelijk een jumpstart geven.
Alvast bedankt.
Groet,
Stoppel
Beauty is in the eye of the beholder
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-01-2010 om 11:19:50 door Stoppel.)
|
|
| 29-01-2010 11:19:32 |
|
Aries-Belgium
Open Source Promotor
Reputatie: 310
|
RE: itemizen
(29-01-2010 11:36:03)Stoppel schreef: edit: heb je het zelf wel eens aan de praat gekregen? Het schijnt bijzonder lastig te zijn om de extensie (goed) te installeren. Iets wat vrij simpel lijkt is blijkbaar om onverklaarbare reden toch wel lastig.....
Je kan ook via exec() ffmpeg gaan uitvoeren.
![[Afbeelding: 2wqbwas.gif]](http://i47.tinypic.com/2wqbwas.gif)
"I like my women how I like my toast, hot and consumable with butter"
|
|
| 31-01-2010 12:21:26 |
|
Stoppel
een diedudabist

Reputatie: 5
|
RE: itemizen
(01-02-2010 10:55:35)Stoppel schreef: ort van antipathie tegen het exec commando gehad. omdat je direct een programma aanroept voelt het bij altijd een beetje onveilig.
Waarschijnlijk onterecht maar als ik die extentie aan de praat kan krijgen heeft dat wel
Weer even een tijdje en een wintersport verder en ben nu inderdaad maar gewoon via exec het probleem aan het oplossen.
Ik heb inmiddels een eigen ffmpeg klasse geschreven. Deze kan nu over http video's ophalen.
Ik kan nu daarmee dan screenshots maken en alle video details ophalen.
Mocht het in de toekomst moeten dan kan ik ook video's binnenhalen en transcoderen naar een ander formaat
Thnx voor de hulp mannen!
[OPGELOST]
edit: Voor wie het leuk vindt om te horen, ik heb er nu ook een zend_plugin van gemaakt zodat ik deze klasse in mijn gehele application kan gebruiken
edit2: Ik kan nu ook video itemizen, hiervoor heb ik niet de -t parameter gebruikt (deze werkt niet) maar de -vframes en de -dframes
PHP-code:
exec('ffmpeg -i '.$this->video.' -ss '.$start. ' -dframes '.$frames.' -vframes '.$frames.' -sameq -vcodec copy ' . $name);
Beauty is in the eye of the beholder
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-03-2010 om 09:38:16 door Stoppel.)
|
|
| 11-03-2010 10:19:25 |
|